Content marketing för Arkitektkopia

Satsning på content marketing fick pris.


Kund
  • Arkitektkopia
Datum
  • 2020-12-07
Tjänst
  • Innehållsproduktion
Leverans
  • Content management
  • Innehållsstrategi

För att öka trafiken till arkitektkopia.se och förvandla besökare till trogna kunder, initierades Arkitektkopias Akademi. Vi var med på resan, och tillsammans skapade vi inspirerande innehåll om de spännande möjligheterna med tryckt kommunikation.

  • Lavendelkvist och färgprov Pantone 7654 lavendellila
"Som kvitto på vårt arbete med Akademin vann Arkitektkopia tillsammans med Curious Mind silver under Swedish Content Awards 2019 i kategorin Bästa turnaround."

Tryckeriet Arkitektkopia, som sedan 50-talet producerat trycksaker, ritningar och expomaterial, gjorde 2018 ett omtag av sin webbplats i både utseende och innehåll. I samband med detta skapades kunskapshuben Akademin som består av SEO-optimerat innehåll riktat till inköpare, marknadsförare och industri som avhandlar alla möjliga områden inom tryckbranschen.

Innehållsspecialist med tryck i pennan

Arkitektkopia vände sig till Curious Mind i jakt på skribenter som kunde skapa innehåll och realisera strategin till Arkitektkopias Akademi. Tillsammans utvecklade vi content marketing-satsningen ytterligare. Våra konsulter satt på plats hos Arkitektkopia och bidrog till att ta fram ämnen, göra research och skriva texter till Akademin. Vi skrev även innehåll till Arkitektkopias nyhetsbrev, intervjuade profiler i branschen och rapporterade om de senaste nyheterna från företaget.

Resultatet – en prisbelönt kunskapsbank

Arkitektkopias Akademi blev en kunskapsbank där läsare får möjligheten att lära sig mer om både tryckbranschen och Arkitektkopia. Tillsammans har vi skapat en hub med innehåll som inspirerar och driver relevant trafik – ett bra verktyg för att kommunicera Arkitektkopias breda kompetens, både internt och externt.

"Det är lätt att uppleva att ett samarbete känns bra, men i det här fallet har vi dessutom kvantitativa data och bevisad effekt på arbetet med Arkitektkopias Akademi som backar upp det. Tillsammans med Curious Mind vann vi silver i Bästa turnaround under Swedish Content Awards 2019 och det om något är ett starkt bevis på det lyckade partnerskapet."
Fredrik Sinander, Arkitektkopia

Kontakta oss