Skalbart innehållsskapande för Husqvarna

Effektiv kreativ kommunikation med global räckvidd


Kund
  • Husqvarna
Datum
  • 2025-06-26
Tjänst
  • Skalbar innehållsproduktion

När digitala uppstickare höjde tempot valde Husqvarna att inte bara hänga med, utan att växla upp.

Utan att öka kostnaderna eller tumma på kvaliteten lyckades teamet dubbla sin innehållsproduktion. Genom att bygga upp ett internt team, införa AI-drivna verktyg och strukturera projektledning kunde vi leverera fler projekt än under motsvarande period föregående år – med en kostnadsbesparing på över 1 miljon kronor under första kvartalet 2025.

  • En robotgräsklippa som klipper en gräsmatta.

Utmaningen

Med nya, digitalt födda konkurrenter och ökade krav på närvaro i fler kanaler behövde Husqvarna producera mer innehåll, utan att öka budgeten eller tumma på kvaliteten.

Vårt angreppssätt

Vi byggde upp ett internt innehållsteam, införde AI-stöd för effektivare produktion och etablerade strukturerad projektledning som möjliggjorde smidigt, tvärfunktionellt samarbete.

Resultatet

Curious Mind effektiviserade arbetet över flera avdelningar och marknader. Teamet sparar nu flera timmar varje vecka – tid som istället går till kreativt arbete. Med en optimerad setup levererar Husqvarna nu innehåll med hög och jämn kvalitet globalt, snabbare och mer träffsäkert än tidigare.

19+

globala marknader

50

innehållsprojekt levererade under ett kvartal

1+ MSEK

kostnadsbesparingar under Q1 2025

Kontakta oss