Plattform med kunden i fokus.
- Volvofinans Bank
- 2020-12-21
- Rådgivning och innehållsproduktion
När Volvofinans Digital Experience Manager tog föräldraledigt klev en av våra konsulter in och ansvarade för fyra sajter samt deltog i ett flertal utvecklingsprojekt. Uppdraget var en mix av strategiskt arbete och praktiskt kunnande inom digital marknadsföring och webbutveckling.
Senior konsult med bred digital kompetens
För att klara av den omfattande rollen som Digital Experience Manager krävdes en senior konsult med bred digital kompetens på plats. Även kunskap inom marknadsföring, projektledning och kravställarkompetens mot byråer och it-avdelning var ett krav. På plats hos banken jobbade vår konsult i nära samarbete med projektledare, redaktörer och content manager för att fånga upp verksamhetens behov.
Digitala plattformar med kunden i fokus
Under uppdraget lanserade Volvofinans både nya sajter och flera digitala tjänster för sina kunder och medarbetare. Resultatet av uppdraget blev en noggrann, strategisk och kreativt genomförd förvaltning och utveckling av bankens digitala kanaler för att säkerställa kundernas upplevelse, både tekniskt och innehållsmässigt.