Case

Plattform med kunden i fokus.


Kund
  • Volvofinans Bank
Datum
  • 2020-12-21
Tjänst
  • Rådgivning och innehållsproduktion

När Volvofinans Digital Experience Manager tog föräldraledigt klev en av våra konsulter in och ansvarade för fyra sajter samt deltog i ett flertal utvecklingsprojekt. Uppdraget var en mix av strategiskt arbete och praktiskt kunnande inom digital marknadsföring och webbutveckling.

  • Volvo som står parkerad i halvmörker med baklysen tända

Senior konsult med bred digital kompetens

För att klara av den omfattande rollen som Digital Experience Manager krävdes en senior konsult med bred digital kompetens på plats. Även kunskap inom marknadsföring, projektledning och kravställarkompetens mot byråer och it-avdelning var ett krav. På plats hos banken jobbade vår konsult i nära samarbete med projektledare, redaktörer och content manager för att fånga upp verksamhetens behov.

Digitala plattformar med kunden i fokus

Under uppdraget lanserade Volvofinans både nya sajter och flera digitala tjänster för sina kunder och medarbetare. Resultatet av uppdraget blev en noggrann, strategisk och kreativt genomförd förvaltning och utveckling av bankens digitala kanaler för att säkerställa kundernas upplevelse, både tekniskt och innehållsmässigt.

"Det har varit mycket utvecklande att få bidra i det innovativa arbetet med banktjänster, apputveckling och e-learning. Jag tar även med mig en fantastisk företagskultur och framåtanda."
Johan Bolander, Curious Mind

Kontakta oss